donderdag 1 augustus 2013

Patroon klein portemonneetje



Omdat ik nogal veel vraag krijg naar het patroon van het kleine portemonneetje, wil ik het hier neer zetten.
Het patroontje had ik gekregen van een vriendin, zij wist ook niet meer waar ze het vandaan had, maar het zou kunnen dat het van een blog komt.
Ik laat alleen de toeren met de even meerderingen verspringen, zodat het niet hoekig uitziet.
Dus zet ik het met mijn eigen woorden hier neer.
Haken in spiralen.
1) 6 vasten in magic ring
2) 2 vasten in iedere vast (12)
3) 1 vaste, 2 vasten in volgende vaste, herhaal tot einde toer (18)
4) * 1 vaste, 2 vasten in volgende vaste, 1 vaste*, herhaal van * tot*, tot einde toer (24)
5) 3 vaste, 2 vasten in volgende vaste, herhaal tot einde toer (30)
6) * 2 vaste, 2 vasten in volgende vaste, 2 vasten*, herhaal van * tot* , tot einde toer (36)
7/15) vaste in iedere vaste (36)
Hecht af.
Ik heb gehaakt met Catania fine en haaknaald 2
Je hebt kleine beugeltjes nodig van 4 cm breed, HIER zijn ze te koop.
Het beugeltje heeft 13 gaatjes aan beide kanten.
Naai het portemonneetje in het beugeltje, 1 gaatje voor 1 vaste en laat aan de zijkanten 5 vasten onbewerkt ( niet vastnaaien)
Ik heb het met stiksteekjes vastgezet, naai daarvoor eerst met rijgsteekjes van rechts naar links en dan weer met rijgsteekjes terug naaien.
Pimp je portemonneetje eventueel op met knoop(jes) en/of een bedeltje.
Veel plezier :)
 
Het is niet toegestaan dit patroontje te plaatsen op FB groepen of andere sites .
Wil je het patroontje delen, verwijs dan naar deze blogpost.
Dankjewel .
Liefs, Antoinette

51 opmerkingen:

  1. Hallo Antoinette,

    Via Margaret van Amber's Creaties ben ik op jouw site gekomen, en ik ben direct volger geworden. Leuke en mooie spullen maak je!
    Ik heb gelijk een vraagje. Hoe kom jij aan de sleutelhangers? Dus 't ringetje met kettinkje? Ik heb dat nog niet kunnen vinden in een (web)winkel.

    Groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hilde,

      Dankjewel voor je compliment :) en welkom op mijn blog.
      Het ringetje en het kettinkje zitten aan het beugeltje vast, die heb ik dus samen gekocht, zie mijn linkje van het beugeltje.
      Maar die kettinkjes met sleutelring zijn ook te koop bij Xenos dacht ik.
      Op internet zijn ze vast ook wel te vinden, hier heb ik er al eentje :)
      http://www.sayila.nl/sieraden-maken/sleutelhangers/accessoires-sieraden-maken/metalen-sleutelhanger-ring-rond-met-verlengketting-55x28mm-28708

      Liefs

      Verwijderen
    2. Ik had inmiddels ook al wat gevonden, maar bij Sayila zijn ze goedkoop en met weinig verzendkosten. Gaat lukken! Maar ik ga eerst nog wel even bij Xenos kijken.
      Bedankt voor de tips!

      Verwijderen
  2. Dank je wel Antoinette voor het patroontje en de link. Mijn zusje Gerda had jou give-away gewonnen en het portemonneetje is zo leuk! Ik kon het niet laten en heb meteen een setje van die beugeltjes bestelt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor het delen van dit mega leuke patroon. Super! !!!!!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor het patroontje, heb je goed gedaan, doe je ook nog voor een grotere beugeltje.......asjeblief........:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind die kleine portemonneetjes zo superschattig! Dank je wel voor het patroon. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lief dat je het patroontje met ons deelt.

    Ik denk dat de beugeltjes opeens de deur uitvliegen want ze heeft er nog maar 5 te koop.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lief om dit met ons te delen.
    Ze zijn erg schattig, ik ga ze zeker ook eens maken.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Was al even op zoek naar de beugeltjes én het patroon en zie daar! Heel veel dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat goed! Het patroontje, kan ik er zelf ook eentje maken, of meer....
    En kijk voor de grap eens naar mijn blog van vandaag, toevallig hè? Hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kwam ze gister bij je tegen. En vond ze al zo schattig! Ik ga ze zeker een keer maken! Bedankt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Antoinette, wat onwijs leuk dat beursje ! ik zag het al eerder als cadeautje bij anderen voorbij komen en nu ik bij Tuttu was zag ik wederom jouw foto van het beursje, zo leuk !! ik blijf je volgen :-) liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn echt zoooo superschattig, ik kan er ook over meepraten:-)) Wat lief dat je het patroontje deelt, maar jij maakt ze zo mooi, ik vind het helemaal jouw ding! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je wel, heb ze al gemaakt en blijven leuk. Helaas heb ik je verslaving nu overgenomen :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je voor het patroontje. Ik had hem wel voor de grote. Er is blijkbaar een run op de beugeltjes naar aanleiding van jouw berichtje van te zijn op dit moment uitverkocht op de site.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan zal ik maar eens gaan vragen of ik kan delen in de winst :o)

      Verwijderen
  15. Grappig, ik wilde het patroon ook plaatsen, maar dat hoeft nu niet meer, thanx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. thanks, ze zijn ontzettend leuk
    ik kijk ook uit naar een grotere patroon voor de 8cm portemonnee...
    Leuk, kan ik ze ook zelf maken !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hay Antoinette,

    Meisje wat maak je toch een beeldschone
    spulletjes, en ja die kleine portemonneetjes,
    zijn zo schattig..
    zo ook deze rode met witte polkadotstipjes..
    ik ben er weg van..
    En wat lief dat je het patroon op je blog met
    ons deelt!

    Heel fijn week-end,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dank je wel voor het patroontje, ik ga hem zeker maken!!! Zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat lief van je Antoinette om het patroontje hier neer te pennen :)
    En je hebt er weer eentje bijgemaakt.. mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ooh, wou de beugeltjes bestellen maar ze zijn al verkocht :(
    Kan je ze nog ergens anders krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou niet weten waar die kleintjes nog meer te koop zijn.
      Stuur anders even een berichtje en vraag wanneer ze weer te koop zijn, ze zullen vast weer binnenkomen :)

      Verwijderen
    2. Ok, dan houd ik het wel in de gaten! Bedankt :)

      Verwijderen
  21. Wat lief dat je het patroon met ons deelt. Hopelijk lukt het me om ze net zo mooi te maken als die jij maakt.
    De portemonneetjes zijn super als klein, persoonlijk cadeautje.

    Lieve groet, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna

    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super schattig klein beursje! Wat leuk dat je het patroontje voor een ieder gratis vermeld. Thanks.
    Groetjes, Inez

    BeantwoordenVerwijderen
  25. bedankt voor het delen, deze is ZOOO mooi! En ik hou zo van rood met witte stippen... dus het zou zo maar kunnen dat ik deze ook eens ga maken.

    Lieve groetjes,
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wowww wat kei lief van jou en je din ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Antoinette,

    Bedankt voor het delen van dit patroontje! Ik ga me er ook eens aan wagen.
    Ik wil je even laten weten dat de beugeltjes voor dit portemonneetje nu ook te koop zijn bij Creamijn (www.creamijn.nl) Hier kwam ik bij toeval achter.

    Groetjes, Shirley

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is goed om te weten dat ze nu ook te koop zijn bij Creamijn.

      Verwijderen
  28. Wat een superleuke portemoneetje, erg mooi gedaan.

    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ik heb net een paar beugeltsjes op ebay besteld.
    wat een aller-schattigst patroon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dank je voor het patroon, als het goed is krijg ik vandaag de beugel bestelling binnen. Ik ga dus snel beginnen met haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Kom je even bedanken al meerdere keren patronen besteld,en werkelijk heel snel gestuurd mijn dank ervoor,ook gister de muizen gisteravond had ik ze al,prachtige blogs ook ik ga je volgen lieve groetjes Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ellie voor je compliment :)
      Welkom op mijn blog

      Verwijderen
  32. Hallo, even een vraagje:
    Heb je eventueel ook een patroon voor een grotere portemonnee? Ik zou namelijk eentje willen haken voor mijn munten en zo in mijn handtas stoppen... Of kan je zeggen hoe ik het patroon moet aanpassen?

    Groetjes
    Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Je kunt ze ook bestellen bij Steek voor Steek in Bleskensgraaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik heb ze net besteld bij creamijn, maar nu moet hij eraan hahaha zit nog even te kijken hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Bedankt voor het patroontje, ga het ook proberen te maken. Je maakt mooie spulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een leuk en makkelijk beschreven patroontje. Dankejewel!

    Groetjes van Hedwig

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette