dinsdag 4 juni 2013

Owls Owls

YAY, ze zijn af, de schattige uiltjes van Magic with hook and needles
Ze zijn zóóó leuk om te maken, maar ben er wel even mee bezig geweest.
Je zou er zo een heleboel van willen maken, al was het maar om de leuke kleurcombinaties .
Maar voorlopig heb ik het even bij 4 uiltjes gelaten, al weet ik zeker dat er nog meer volgen.
Dit zijn ze geworden.




En omdat het vandaag zo'n heerlijk weer was, mochten ze heel even uitvliegen.


Kijk ze daar eens lekker genieten :D

Liefs, Antoinette

34 opmerkingen:

  1. Superschattig!! Het patroon staat ook op mijn verlanglijstje. :-) Heerlijk dat ze even naar buiten mochten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat zijn ze leuk geworden zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zijn echt super leuke uiltjes en wat een mooie kleuren zo bij elkaar ! En ze zien er bij jou ook zo netjes gehaakt uit :-)
    Ik heb het patroon ook, maar ze worden kleiner dan ik dacht... voor mijn vingers een heel gepriegel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het eerste uiltje had ik gehaakt met 2.5 en is 8 cm geworden, omdat het vast gehaakt is, was het moeilijk de steekjes om de ogen te maken.
      Deze 4 heb ik op 3 gehaakt, en ze zijn 9 cm groot.
      Het oppimpen is idd een heel gepriegel, maar vond het toch leuk om te doen.

      Verwijderen
  4. Ze zijn wel heel leuk, maar het zijn aardig wat onderdeeltjes volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is een voor en achterkant, de vleugels en pootjes worden eraan vast gehaakt.
      Alleen de ogen moeten erop genaaid worden.
      En dan de voor en achterpand tegen elkaar naaien.

      Verwijderen
  5. Hay Antoinette,

    Wat een toffe uiltjes heb je nu toch weer
    gemaakt!!
    Wat ontzettend knap dat je dit kan!
    Wat moeilijk lijkt me dat..

    Ze zien er zo lief en schattig uit met hun grote
    ogen...en in die vrolijke kleurtjes..


    Het is heerlijk dat ze even naar buiten mochten,
    en ze hangen daar zo vrolijk in de boom..

    Toedelllllsssss...
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahahahha Marijke, dat denk ik nou ook altijd als een ander iets gemaakt heeft "wat knap"

      Verwijderen
  6. Echt haakweer, zon, warmte.... mmmm... balen dat ik moest werken vandaag. Leuk gedaan met die kraaltjes. Ik zit nu buiten, in avondzonnetje ook nog lekker te frunniken. Lekker priegelen op een nieuwe vertaling dit ik binnenkort mag plaatsen....
    Maar deze uiltjes zijn ook echt super.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatjes zijn het met die vrolijke kleurtjes. Maar wat een gepriegel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zien er super uit, lief en vrolijk!

    Liefs *TwinklezCreations

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat de uiltjes er door de verschillende kleuren en versieringen echt allemaal een andere sfeer uitstralen. Ieder uiltje is zo uniek.
    Het patroon ligt al klaar. Je hebt me geïnspireerd om ze ook snel eens te haken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Margeret dat je door mij geïnspireerd bent geraakt :)

      Verwijderen
  10. super leuk toch weer andere kleurtjes heel mooi,

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank jullie wel :D
    Er staat alweer een nieuw uiltje op de haak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Antoinette ze zijn superrrrrrrrr leuk geworden, maar kan me indenken dat het nog een heel werk is met al die kleine details, maar dat maakt het juist ook weer uniek.

    Groetjes van een zonnig oord :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is idd heel wat werk.
      Maar ik vind het pimpen wel heel leuk om te doen.
      Nog veel vakantieplezier :D

      Verwijderen
  13. What a great job you did, my dear!:-) I know, that by making of these owls is needed many beads, and colors, and patience as by all my desings:-) - but I can not to help to myself - I really like the finishing embroidery:-) I wish you nice weekend, Antoinette:-)
    Vendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you :D
      That's what I love about your patterns,the beads , buttons and stitches.
      I wish you a nice weekend to :o)

      Antoinette

      Verwijderen
  14. Net jouw leuke berichtje gelezen op mijn blog dus meteen gaan kijken..Wat een leuke dingen maak je. Die uiltjes zijn erg mooi qua detail. Die beer is fantastisch! Ik ga je zeker volgen. groetjes en fijn weekend, Céline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dankjewel Céline.
    Leuk dat je volger bent geworden, welkom op mijn blog.
    Jij ook een fijn weekend :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. These owls are so lovely and cute!! You have done a very neat embroidery and those details are perfect!:) great job!!
    Found your link on Annemarie's link party.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Preeti, welcom on my blog :o)

      Verwijderen
  17. LOVE the expressions on their little faces! Visiting from Anniemarie's blog

    Best,
    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2013/06/parchment-shawl.html

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wowww... this soooooo cute and lovely! i like the pink one :D

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hello Antoinette!! desde Argentina, un abrazo y felicitaciones por tu blog tan hermoso.
    Yo colecciono búhos o lechuzas,voy a intentar tejer uno como el tuyo.
    te invito a participar de mi sorteo por 3° añito delblog.
    me podes visitar en:
    www.elrinconcitodegra.blogspot.com
    kisses..GRA!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Graciele,
      Thank you and welcome on my blog :o)
      I love to see your knitting owls !

      Verwijderen
  20. This little owls are sooo cute!! I love how you use beads, buttons and embroidery to embellish them. Great idea! ^_^
    Laura.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een schattige uiltjes en een gezellig blog met leuke creaties.
    Ik ga je volgen hoor!
    groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow, prachtige en kleurrijke uiltjes, supermooi

    Zomerse groetjes van Poekie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ohh wat een supermooie beestjes !!!
    Jij hebt een fantastisch leuke blog en wat kan jij moooooi haken !!!
    Je hebt er een volger bij !
    Nog een fijne zondag verder .. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. WOW what super great wee owls. love them. Hugs Judy

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette